Mindfulness

Mindfulness nedir?

Farkındalık, yorumlama veya yargılama olmaksızın o anda ne hissettiğinizin ve hissettiğinizin yoğun bir şekilde farkında olmaya odaklandığınız bir meditasyon türüdür. Farkındalık uygulamak, bedeni ve zihni rahatlatmak ve stresi azaltmaya yardımcı olmak için nefes alma yöntemlerini, rehberli görüntüleri ve diğer uygulamaları içerir.

Reklamcılık

Planlamaya, problem çözmeye, hayal kurmaya ya da olumsuz ya da rastgele düşünceler düşünmeye çok fazla zaman harcamak sizi tüketebilir. Ayrıca stres, kaygı ve depresyon belirtileri yaşama olasılığınızı da artırabilir. Dikkat egzersizleri yapmak, dikkatinizi bu tür düşüncelerden uzaklaştırmanıza ve çevrenizdeki dünyayla bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.

Meditasyonun faydaları nelerdir?

Meditasyon birçok klinik çalışmada incelenmiştir. Genel kanıtlar, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli koşullar için meditasyonun etkinliğini desteklemektedir:

  • Stres
  • Endişe
  • Ağrı
  • Depresyon
  • Uykusuzluk hastalığı
  • Yüksek tansiyon (hipertansiyon)
  • Ön araştırmalar, meditasyonun astım ve fibromiyalji hastalarına da yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Meditasyon, daha fazla denge ve kabul ile düşünce ve duyguları deneyimlemenize yardımcı olabilir. Meditasyon ayrıca gösterilmiştir:

  • Dikkati artırın
  • İş tükenmişliğini azaltın
  • Uykuyu iyileştirin
  • Diyabet kontrolünü iyileştirin

Farkındalık egzersizlerinin bazı örnekleri nelerdir?

Farkındalığı uygulamanın birçok basit yolu vardır. Bazı örnekler şunları içerir:

Dikkat etmek. Yoğun bir dünyada yavaşlamak ve bir şeyleri fark etmek zordur. Çevrenizi tüm duyularınızla (dokunma, ses, görme, koku ve tat) deneyimlemek için zaman ayırmaya çalışın. Örneğin, en sevdiğiniz yemeği yediğinizde, koklamak, tatmak ve gerçekten tadını çıkarmak için zaman ayırın.

Anı yaşa. Yaptığınız her şeye kasıtlı olarak açık, kabul edici ve ayırt edici bir dikkat getirmeye çalışın. Basit zevklerde neşe bulun.

Kendini kabul et. Kendine iyi bir arkadaşa davrandığın gibi davran.

Nefesinize odaklanın. Olumsuz düşünceleriniz olduğunda oturmaya çalışın, derin bir nefes alın ve gözlerinizi kapatın. Vücudunuza girip çıkarken nefesinize odaklanın. Oturmak ve bir dakika nefes almak bile yardımcı olabilir.