Bağışıklığınızı Korumak İçin Toksik Yükünüzü Nasıl Azaltabiliriz?

Bağışıklığınızı Korumak İçin Toksik Yükünüzü Nasıl Azaltabiliriz?

2021in son çeyreğine girerken, Dünya hala koronavirüs pandemisinin ortasında cevaplar bulmak için yarışıyor. Bu süre zarfında vücudunuzun savunmasını güçlendirmenin ve kendinizi zararlı mikroplardan daha iyi korumanın yollarını bulmak her zamankinden daha önemli.

Bu nedenle, bağışıklık sisteminizi ciddi bir şekilde yavaşlatabilecek, genellikle gözden kaçan bir bileşenden bahsetmek istiyorum: toplam toksik yükünüz.

Toplam toksik yükünüzün tam olarak ne olduğuna bir göz atalım. Ve daha da önemlisi, bağışıklık sisteminizi korumak çin toksik yükünüzü azaltmanın yollarını inceleyeceğiz.

Toplam Zehirli Yükünüz Nedir?

Vücudumuz her gün sayısız toksik bileşikle bombalanmaktadır.

Tükettiğimiz yiyecek ve su soluduğumuz hava veya temas ettiğimiz ürünler günlük toksin maruziyetimizin kaynağını oluşturmaktadırr.Vücudumuz, toksinlerle başa çıkmak ve onları doğal detoksifikasyon sistemlerimiz aracılığıyla işlemek üzere tasarlanmıştır. Sorun, vücudumuz artık buna ayak uyduramadığında ve toksinler birikmeye başladığında ortaya çıkmaktadır.

Toplam toksik yükünüz, herhangi bir zamanda vücudunuzda biriken tüm toksin miktarıdır.1 Toplam toksik yükünüzü bir kova gibi düşünelim.Vücudunuz bu “toksin kovası”nda bulunabilecek yeterli toksini kaldırabilecek donanıma sahiptir. Ancak maruz kalınan toksin miktarı vücudun detoks yeteneklerini aştığında, bu kova taşar.

Toplam Zehirli Yükünüzü arttıranlar

Toplam toksik yükünüze arttıran toksinler her yerdedir. İki kategoriye ayrılırlar: ekzotoksinler ve endotoksinler.

Ekzotoksinler:

Ekzotoksinler, dışarıdan maruz kaldığınız toksinlerdir. Bu, kirli hava, kirlenmiş yiyecek veya sudan veya günlük malzemelerdeki çeşitli kimyasallarla temastan kaynaklanabilir. En yaygın olarak ortaya çıkan ekzotoksinlerden bazıları şunlardır:

Ağır Metaller: Kurşun, cıva, kadmiyum ve diğerleri gibi malzemeler musluk suyunda, pişirme kaplarında, kişisel bakım ürünlerinde ve güzellik ürünlerinde bulunabilir.2

VOC’ler: Uçucu organik bileşikler (VOC’ler), halı, boya, mobilya veya temizlik ürünleri gibi birçok ev malzemesinden yayılan zehirli gazlardır.3

Pestisitler: Bu, tarım endüstrisinde böcekleri, kemirgenleri, yabani otları ve diğer mikroorganizmaları öldürmek için kullanılan çok sayıda kimyasalı ifade eden bir şemsiye terimdir. Pestisitlerin yaygın kullanımı toprağımızı, yeraltı sularımızı ve gıdalarımızı kirleterek maruz kalmayı kaçınılmaz hale getirdi.

Küf: Toksik kalıba maruz kalma oldukça yaygındır. En yaygın maruz kalma yolları, kontamine yiyecekler veya küflü binalardan geçer.

EMF Radyasyonu: EMF’ler veya elektromanyetik alanlar, cep telefonları, bilgisayarlar ve kablosuz yönlendiriciler gibi elektronik cihazlardan yayılır. Oksidatif strese neden olurlar ve vücutta zararlı toksinler gibi davranırlar.

Ftalatlar ve Parabenler: Bu zararlı kimyasallar kozmetik ürünlerde, kişisel bakım ürünlerinde ve temizlik malzemelerinde yaygın olarak kullanılmaktadır.4

PCB’ler: PCB’ler veya poliklorlu bifeniller, 1970’lerde yasaklanmış, oldukça toksik kimyasallardır Ne yazık ki, bozulmaya karşı oldukça dirençli olduklarından, yaygın çevresel kirlilik nedeniyle PCB’ler hala her yerde ortaya çıkmaktadır.5

Çevrede çok yaygın oldukları için toksinlerden tamamen kaçınmak imkansızdır, ancak toplam toksin yükünüzü azaltmak için alabileceğiniz önlemler vardır.

endotoksinler:

Endotoksinler, dahili olarak maruz kaldığınız toksinlerdir, örneğin:

Bağırsak Bakterileri: Bağırsaklarınız, vücudunuzla birlikte çalışması gereken trilyonlarca mikroorganizma içerir. Ancak bağırsak floranızın dengesi bozulduğunda ve “kötü” organizmaların sayısı yararlı bakterileri geçmeye başladığında, toksik bir ortam yaratır.

Aşırı Maya Büyümesi: Maya veya kandida aşırı büyümesi, yalnızca sağlıklı bağırsak floranızı bozmakla kalmaz, aynı zamanda toksin asetaldehit üretir.

Gizli Enfeksiyonlar: Lyme hastalığı veya Epstein Barr gibi altta yatan gizli enfeksiyonlar vücudunuzda hasara yol açabilir, genellikle tespit edilmesi ve teşhis edilmesi zordur ve bağışıklık sisteminizi tüketebilir.

Stres: Genellikle gözden kaçan bir toksin strestir. Kronik stres, genel sağlığa en toksik etki eden ve zarar veren etkenlerden biridir.

İlaçlar: Bazı ilaçlar genel olarak gerekli olsa da, çoğu ilaçta bulunan çok sayıda kimyasal, dolgu maddesi ve bağlayıcı nedeniyle toksik yükünüze katkıda bulunurlar.

Bu nedenle, yalnızca çevreden değil, aynı zamanda kendi bedenimizden de toksinlere maruz kalırız ve bu kaçınılmazdır.

Zehirli Yükünüzün fazla Olduğunun İşaretleri

Toplam toksik yükün fazlalığını çoğu zaman tam olarak tespit etmek zordur.Akut toksisite vakalarını teşhis etmek ve anlamak daha kolaydır. Ancak vücutta yavaş yavaş toksin birikimi sinsi ve belirsiz bir şekilde oluşur Vücudunuzun detoksifikasyon mekanizmalarını yavaş yavaş aşırı yükleyen ve normal süreçleri kesintiye uğratan bu sürekli birikimdir.

Bu kademeli birikim nedeniyle, semptomlar genellikle aşağıdaki gibi belirsiz şekillerde ortaya çıkar:

Tükenmişlik

Hafıza kaybı ve konsantre olma zorluğu

Uykusuzluk hastalığı

Kas ağrıları ve eklem ağrısı

Sindirim bozukluğu: gaz, şişkinlik, ishal, kötü kokulu dışkı, mide ekşimesi

Cilt sorunları: döküntü, egzama, sedef hastalığı, akne

Yiyecek istekleri ve kilo vermede sorun

Su tutma

baş ağrısı

Sinüs tıkanıklığı ve burun akıntısı

Eğer fark edilmezse toplam toksik birikiminiz artmaya devam eder, vücudunuzu daha fazla sarsabilir ve aşağıdakiler gibi daha ciddi durumlara katkıda bulunabilir:

Kronik enfeksiyonlar

İlerleyici bağışıklık disfonksiyonu

Otoimmün hastalıklar

nörodejeneratif sorunlar

Endokrin bozuklukları: tiroid, adrenal, erkek/kadın hormonları

Çoklu kimyasal hassasiyetler

Alerjiler veya astım

kısırlık

Daha da önemlisi, yüksek bir toplam toksik yükün bağışıklık sisteminize ciddi bir hasar oluşturabilmesi ve sizi bulaşıcı hastalıklara ve kronik hastalıklara karşı daha duyarlı hale getirebilmesidir.

Zehirli Yükünüz Bağışıklık Sisteminizi Nasıl Etkiler?

Bağışıklık sisteminizin görevi, yabancı istilacıları tanımlamak,etkisiz hale getirmek ve ortadan kaldırmaktır. Vücudunuz bir toksini tanıdığında, toksini hedefler ve onu çıkarmak için çalışmaya başlar Bir makine olarak tasarlanmıştır – sizi zararlı bileşiklerden ve organizmalardan korumak için sürekli çalışır.

Ancak toplam toksik yükünüz çok yükseldiğinde ve “toksin kovanızın” taşmasına neden olduğunda, bağışıklık sisteminiz aşırı hızlanmaya zorlanır. Bu, kronik (enflamasyona) iltihaplanmaya neden olur. Bu da bağışıklık sisteminizin kronik olarak fazla mesai yapmasına neden olur.6 Ancak bu çok uzun süre devam edebilir.

Sonunda, bağışıklık sisteminiz yıpranır ve zayıflar ve daha az etkili olur. Bağışıklık sisteminiz baskılandıkça, vücudunuzun zararlı maddelerden detoks yapma yeteneği zayıflar. Vücudunuzun detoks yeteneği bozulduğundan, giderek daha fazla toksin birikir. Bu, bağışıklık sisteminizi sürekli olarak zayıflatan bir kısır döngü yaratır.

Toksik yükünüzü azaltmak ve bağışıklık fonksiyonunuzu iyileştirmek için atabileceğimiz bazı adımlar bulunmaktadır.

Toplam Zehirli Yükümüzü Azaltmak İçin Yapabileceklerimiz

Toplam toksik yükümüzzü azaltmak söz konusu olduğunda, iki yönlü bir yaklaşım önerilir

_Maruziyeti azaltmak

_Vücudun detoks yapma yeteneğini geliştirmek

Böylece vücudun dengeyi olabildiğince çabuk geri kazanması sağlanır.r. Toplam toksik yükü azaltmanın yolları:

Maruz Kalmaktan Kaçınarak Toplam Zehirli Yükünüzü Azaltın

Toksinlere maruz kalmaktan kaçınmak imkansızdır. Ancak günlük olarak temas ettiğiniz toksin miktarını azaltmak için maruziyeti en aza indirmenin bazı basit yolları vardır

Mikotoksinler: Mutfağınızda Gizlenen Gizli Tehdit
Küf ve mikotoksinlere maruz kalma çok yaygın olduğundan ve genellikle kolayca gözden kaçtığından, potansiyel maruz kalma kaynaklarının araştırılması her zaman iyi bir fikirdir.

Ev ve Kişisel Ürünlere Dikkat Edin:
Çoğu temizlik ürünü ve kişisel ürün, zararlı kimyasallarla doludur.
Doğal ürünler, toksik yan etkiler olmadan da aynı derecede etkilidir.

Anti-inflamatuar Gıdalar Tüketin:
Yediğiniz yiyecekler ya enflamasyona (iltihap) katkıda bulunur ya da iltihapla mücadeleye yardımcı olur. Taze sebze ve meyveler, sağlıklı yağlar ve yüksek kaliteli protein kaynakları bakımından yüksek bir anti-inflamatuar beslenme yarar sağlar. Bu şekilde işlenmiş gıdalar bulunan toksinleri en aza indirir. Aynı zamanda vitamin ve mineraller toksinlere karşı mücadelede gereklidir.

Havanızı ve Suyunuzu Temizleyin:

İç mekan havası herkesin bildiği gibi kirlidir – dışarıdaki havadan 10 kata kadar daha fazla kirli olabilir Zamanımızın çoğunu iç mekanlarda geçirdiğimiz hava temizliği önemlidir.Bunun için filtreler kullanılabilir.

Su yaşam için gereklidir ve özellikle konu vücudunuzun uygun şekilde detoks yapmasına yardımcı olmak olduğunda önemlidir. Ne yazık ki, su da sayısız toksin ve kimyasalla yüksek oranda kirlenebilir. Yüksek kaliteli iyonize su bir yandan toksinden arınmış bir yandan da antioksidan özellikli su tüketmenizi sağlar..

EMF Radyasyonunu En Aza İndirin:

Elektromanyetik alanlar (EMF’ler) görünmez olabilir, ancak neden olabilecekleri hasar gerçektir. Ultra bağlantılı dünyamızda EMF’lere sürekli maruz kalma, toplam toksik yükünüze önemli ölçüde katkıda bulunabilir. Tüm EMF’ye maruz kalmaktan kaçınmak imkansız ve gereksiz olsa da, elektronik cihazları kapatmak ve onları yatak odanızdan uzak tutmak gerekir.

Detoksifikasyonu Geliştirerek Toplam Toksik Yükünüzü Azaltın

En başta maruziyeti en aza indirmek kadar, vücudunuzun detoks kapasitesini artırmak da aynı derecede önemlidir. İşte en güçlü detoks artırıcı ipuçlarından bazıları:

Bağırsak Sağlığına Odaklanmak:

Sindirim sisteminiz toksinlerin işlenmesinde ve atılmasında çok önemli bir rol oynar:

Toksinleri atmak için düzenli bağırsak hareketlerine sahip olmak çok önemlidir.

Sağlıklı ve dengeli bir bağırsak florasına sahip olmak, bağışıklık sisteminizin doğru çalışmasını sağlar.

Bağırsak astarınızın sağlığını ve bütünlüğünü korumak, zararlı bileşiklerin yanlışlıkla kan dolaşımınıza girmesini önler.

Bağırsak sağlığı için en önemli iki nokta , yararlı bakterileri düzenli olarak tanıtmak için probiyotik gıdalar ve bağırsak astarınızı uçtan uca tutmak için yapı taşları sağlamak için günlük bir kolajen içerikli gıda ve takviyelerdir .Arındırıcı beslenme programı uygulanmalıdır.Örneğin kemik suyu ve kefir

Toksin Bağlayıcıları Alın:

Bağlayıcılar çevresel toksinler, ağır metaller, küften kaynaklanan mikotoksinler ve bulaşıcı mikroorganizmalar üzerinde “mandallanır”, böylece vücudunuzun doğal detoksifikasyon sistemleri onları daha etkili bir şekilde uzaklaştırabilir.Örneğin bentonit kili,iyi ize şu,spurulina,klorella vb

Alternatif Detoks Yöntemlerini Dahil Edin:

Vücudunuzun detoksuna yardımcı olmak için kullanabileceğiniz diğer bazı etkili yöntemler şunlardır:

Kızılötesi(infrared) ozon sauna

İyonize ayak detox banyosu

Egzersiz yapmak

Kuru fırçalama

IV vitamin tedavisi (glutatyon vb)

Meditasyon

İyonize su

En iyi sonuçlar için bunların bir kısmını veya tamamını detoks rutininize dahil etmenizi önerilir.

Kendinizi Başarıya Hazırlayın

Sağlık söz konusu olduğunda, kendi farklındalığımız çok önemlidir .

Bunalmış ve güçsüz hissetmek kolay olsa da – özellikle bir pandeminin ortasındayken –
toksik yüküazaltmak için bu makalede özetlenen stratejileri uygulamak, bağışıklık sisteminizi güçlendirmenin ve vücudunuzun potansiyel olarak zararlı toksinlere ve mikroplara karşı savunmasını güçlendirmenin iyi bir yoludur.

Referanslar

https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/body-burden
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4144270/
https://www.epa.gov/indoor-air-quality-iaq/volatile-organic-compounds-impact-indoor-air-quality
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21155623
https://www.epa.gov/pcbs/learn-about-polychlorinated-biphenols-pcbs
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK235670/

Sorry, the comment form is closed at this time.