Sağlıklı beslenme ve sağlıklı zayıflama için öneriler

Sağlıklı beslenme ve sağlıklı zayıflama için öneriler

  • İçeriği bilinmeyen hazır gıdalar, şeker ve şekerli yiyecekler( bal, reçel, pekmez, marmerat vb), şeker ilaveli gıdalar, kek, börek, hamur işi, tatlılar, meşrubatlar, hazır veya ev yapımı meyve suları tüketmekten kaçınmalıyız!
  • Yemeklere ilave tuzdan kaçınılmalı, turşu, tuzlu zeytin, tuzlu peynir dikkat!
  • Tambuğday, kepekli, çavdar ekmeği tercih edilmeli.
  • Beyaz un, beyaz şeker içeren, kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olan gıdalardan kaçınılmalı.
  • Beyaz pirinç yerine, bulgur pilavı veya kepekli pirinç tercih edilmeli.
  • Makarna ve kurubaklagiller fazla pişirilmemeli! Fazla pişirilmesi sonucunda bağırsaktan emilimleri hızlı olup, kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olurlar.
  • Haftada 2-3 kez kurubaklagil tüketilmeli! Kurubaklagil tüketildiği zaman öğünden bir ekmek grubu çıkarılmalı(1 adet ekmek veya 3yk makarna/pilav)
  • Her ana öğünde mutlaka salata tüketilmeliyiz! Hatta öğünlere salata ile başlanmalı!
  • Meyveler porsiyonlarına uygun tüketilmeli.
  • Haftada 2 kez balık tüketilmeliyiz.
  • Kırmızı et haftada 2-3 gün tercih edilmeli diğer günler beyaz et tüketilmeli.
  • Etin yağlı kısımlarından kaçınılmalı!
  • Etle pişirilen yemeklere yağ ilave edilmemeli!
  • Pişirme yöntemi olarak yağda kızartma kesinlikle tercih etmemeliyiz!
  • Pişirme yöntemi olarak; haşlama, fırında, ızgara ve buğulama gibi yöntemler tercih edilmeli.
  • Yemeklere ilave yağ olarak bitkisel yağ kullanılmalı, 1 kg sebze yemeği için en fazla 3 çorba kaşığı yağ kullanılarak yemekler pişirilmeli.
  • Yemekleri tabağa susuz olarak almalıyız.
  • Gün içinde ihtiyacımız olan hayvansal yağı süt grupları ve etlerden aldığımız için, ek tereyağ tüketiminden kaçınmalıyız. Krema, kaymak, margarin, iç yağ, kuyruk yağ sık tüketilmemeli!
  • Sakatatlar, sucuk, salam, sosis, pastırma tüketilmemeli.
  • Hazır et suyu, tavuk suyu, hazır çorbalar tüketilmemeli.
  • Unsuz çorbalar tercih etmeliyiz!
  • Yemek saatlerini aksatmamalı, öğün atlamamalıyız.
  • Kahvaltıya en geç 8.30-9.00 gibi başlanıp, akşam yemeği en geç 18.30-19.00 gibi yapılmalı!
  • Haftada en az 3-4 gün hafif-orta şiddette (yanındaki kişiyle konuşabileceğin bir tempo) en az 45dk durmadan yürüyüş yapılmalı.
  • Spora aç karnına çıkılmamalı! Ana öğünden 2 saat sonra veya ara öğünden 1 saat sonra olacak şekilde yürüyüşe çıkılabilir. Ya da öğünün içeriğine bağlı ayarlanabilir.
  • Ağıza atılan her bir lokma EN AZ 10 KEZ çiğnenip yutulmalı!
  • Her gün en az 2-2,5 litre su içilmeli, 10-12 su bardağı.
  • Her ana öğünden önce en az 1 bardak su içilmeli!
  • İçilen su lıkır lıkır biranda değil, düzgün emilebilmesi için yudum yudum içilmeye özen göstermeliyiz!
  • Alkol tüketimine dikkat edilmeli ! Tüketildiği zamanlarda aç karnına alkol alınmamalı. Eğer glikoz kontrolü tatmin edici ise yemekle birlikte haftada maksimum 2 bardak tüketmeliyiz!
Dyt. Asunur Özkaldım
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.